BLOG

Llegeix els últims
articles

Què és i per què la teva empresa ha de complir la llei de protecció de dades?
Portada_¿Qué es y por qué tu empresa debe cumplir la ley de protección de datos?

Quants correus envies? Amb quants clients, proveïdors o col·laboradors et relaciones? A quants documents tens accés?

En resum: Quanta informació gestiones diàriament?

Són moltes les dades que rep una empresa, independentment de la seva grandària i del seu sector, i és per això que la protecció de dades és fonamental per a desenvolupar la teva activitat de manera segura.

Què és la protecció de dades?

La protecció de dades és el conjunt de pràctiques i principis fonamentals que protegeixen la informació personal i asseguren la seva bona gestió.

Tant el Reglament General de Protecció de Dades europeu (RGPD) com la Llei orgànica de Protecció de Dades (LOPDGDD) tenen l’objectiu de preservar la intimitat dels ciutadans. Com?

Regulant el tractament de les dades que comparteixen amb les empreses i institucions.

En la web de l’AEPD (Agència Espanyola de Protecció de Dades) pots consultar tots els principis que es recullen al Reglament General de Protecció de Dades.

Per què la teva empresa ha d’adaptar-se a la normativa de protecció de dades?

La Llei de Protecció de Dades és obligatòria per a totes les persones, empreses i entitats públiques i privades, entre altres, que tractin amb informació i dades personals de persones físiques que resideixin a la Unió Europea.

La protecció i seguretat de les dades ha de ser una prioritat per a tota empresa. T’expliquem per què.

1. Evites sancions.

La protecció de dades personals és un dret fonamental i el seu incompliment pot costar-te milions d’euros. L’import de la sanció estarà relacionat amb factors com la intencionalitat, la durada de la infracció o les mesures adoptades per a minimitzar els danys, entre altres.

Per exemple, aquest passat any l’AEPD ha recaptat més de 31 milions d’euros de les 9 empreses més multades en 2021.

Però les sancions no són només per a les grans empreses com Telefónica o Mercadona. Com a exemple, tens el cas d’un despatx d’advocats, sancionat amb 2.000 euros per enviar un burofax amb dades personals sense consentiment, o una multa de 15.000 euros a una comunitat de propietaris per publicar les actes d’una reunió sense anonimitzar.

2. Redueixes el risc de patir un ciberatac.

Una empresa, a més de l’arxiu de clients, té molta informació en el seu poder: factures, nòmines, comandes, etc. Un gran volum de dades molt apetible per als ciberdelinqüents que poden ficar-te en problemes si segresten la teva informació a canvi d’una recompensa.

Fins i tot universitats com la UAB i la UOC han patit atacs informàtics en els últims mesos:

I és que, segons dades del 2021:

  • Cada dia apareixen 100.000 nous llocs web maliciosos i 10.000 nous arxius disposats a atacar la nostra seguretat informàtica.
  • Més del 80% de tots els ciberatacs notificats són atacs de phishing.

Et pot interessar: Coneix 5 formes de phishing i com has de combatre-les

Encara que tots podem patir un ciberatac, és imprescindible conèixer i prendre les mesures necessàries per a reduir el risc i mantenir fora de perill la teva informació i la dels teus clients. I tot això és possible si compleixes amb la normativa.

3. Et guanyes la confiança del client.

Finalment, i encara que sigui obvi: la confiança que cadascun dels teus clients t’atorga perquè protegeixis i gestions les seves dades personals.

Així mateix, si implementes correctament les clàusules de protecció de dades en factures, peus de correu, contractes, etc. enforteixes la imatge de la teva empresa, aportant una major serietat i professionalitat.

Com protegir la privacitat de les teves dades empresarials?

La protecció de dades és essencial per a la seguretat de la teva empresa. Per això, per a evitar-te sancions i maldecaps, el més recomanable és que contractis un equip especialitzat en protecció de dades.

Amb ON4, minimitza riscos i protegeix el teu negoci. Com?

  1. Recollida d’informació: Realitzem un diagnòstic inicial i recollim la informació de la teva empresa.
  2. Implantació: Analitzem els riscos, implantem la normativa i t’expliquem el protocol.
  3. Manteniment: Realitzem un seguiment, concertem auditories i t’assessorem en consultes jurídiques.

En ON4, adeqüem el servei de consultoria en protecció de dades a la teva realitat. Assessorem autònoms, empreses i organitzacions a adaptar-se a la llei.

Vols protegir les teves dades?

Categories

Cerca

Últims post

Tags

Notícies d'interès

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal

Sense correu brossa, notificacions només d’actualitzacions.

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES

Responsable: ON4 SERVICIOS Y FORMACIÓN, S.L.

Finalitat: Enviar-li informació sobre els productes i serveis oferts que puguin ser del seu interès, així com, informar-li d’aquells esdeveniments en els que ON4 SERVICIOS Y FORMACIÓN, S.L. participa u organitza.

Legitimació: per consentiment de l'interessat

Termini de conservació: el legalment establert d'acord amb la finalitat per la qual han estat recollides les dades

Destinataris: No es cediran dades a tercers, excepte per obligació legal

Drets: Té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com es detalla a la informació addicional.

Ubicació: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades en els apartats POLÍTICA DE PRIVACITAT i AVÍS LEGAL situats en aquesta mateixa web.