CANAL DE DENÚNCIES

La via de comunicació preferent i confidencial

CANAL ÈTIC O DE DENÚNCIES

Què és el Canal de denúncies?

El Canal de denúncies és una via de comunicació preferent per a informar de les accions o omissions de determinats fets constitutius d’infracció o delicte.

  • Ha de permetre la comunicació de les persones treballadores o vinculades a l’empresa.
  • Ha de garantir la confidencialitat de l’informant.
  • Ha de comptar amb una persona responsable i un procediment de gestió.

Qui té l’obligació de disposar d’un canal de denúncies?

Han de tenir un canal de denúncies les entitats del sector públic i determinades entitats del sector privat:

  • Empreses de més de 50 persones treballadores.
  • Empreses que hagin de complir amb la normativa de mercats financers, de prevenció del blanqueig de capitals, mediambiental o de seguretat del transport.
  • Partits polítics, organitzacions empresarials i sindicals.
  • Grups de societats.

Quins fets es poden denunciar?

  • Discriminacions o assetjament laboral.
  • Estafes, corrupció pública o privada i altres delictes.
  • Prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme.
  • Seguretat de la informació i protecció de dades.
  • Prevenció de riscos laborals.

Quines són les sancions per incompliment?

Les sancions per incompliment d’aquesta normativa són força elevades i es classifiquen en lleus, greus i molt greus. A més, es diferencien segons hagin estat comeses per persones físiques o jurídiques.

Sancions - canal de denúncies

Com treballem a ON4?

A ON4 implantem ON4soft, un canal de denúncies extern que es pot adaptar a les necessitats específiques de cada organització. Aquesta eina permet gestionar, de manera segura i eficient, qualsevol comunicació relacionada amb possibles infraccions.

Quins són els avantatges d’ON4soft?
  • Comunicació d’il·lícits de forma escrita i verbal.
  • Personalització de l’eina (contractació de subdomini).
  • Generació d’informes i estadístiques en temps real.
  • Possibilitat de denunciar anònimament.
  • Emmagatzematge segur de les dades a la Unió Europea.
  • Unificació de tots els canals de denúncies.
  • Compliment dels terminis legals de comunicació.
  • Integració a la pàgina web del client

“El canal de denúncies és un software per a tramitar denúncies/comunicacions de possibles infraccions.

 Les dades que circulen per ell queden encriptades de mode segur en la Base de Dades sense que ningú aliè a ella pugui accedir-hi, ja que ON4Soft compta amb mesures de seguretat avançades, com l’encriptació i securització de sistemes, per a protegir la informació rebuda, i compleix tots els requisits de seguretat segons la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció”.