CANAL DE DENÚNCIES
La via de comunicació preferent i confidencial
CANAL ÈTIC O DE DENÚNCIES
Què és el Canal de denúncies?
El Canal de denúncies és una via de comunicació preferent per a informar de les accions o omissions de determinats fets constitutius d’infracció o delicte.
- Ha de permetre la comunicació de les persones treballadores o vinculades a l’empresa.
- Ha de garantir la confidencialitat de l’informant.
- Ha de comptar amb una persona responsable i un procediment de gestió.
Qui té l’obligació de disposar d’un canal de denúncies?
Han de tenir un canal de denúncies les entitats del sector públic i determinades entitats del sector privat:
- Empreses de més de 50 persones treballadores.
- Empreses que hagin de complir amb la normativa de mercats financers, de prevenció del blanqueig de capitals, mediambiental o de seguretat del transport.
- Partits polítics, organitzacions empresarials i sindicals.
- Grups de societats.
Quins fets es poden denunciar?
- Discriminacions o assetjament laboral.
- Estafes, corrupció pública o privada i altres delictes.
- Prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme.
- Seguretat de la informació i protecció de dades.
- Prevenció de riscos laborals.
Quines són les sancions per incompliment?
Les sancions per incompliment d’aquesta normativa són força elevades i es classifiquen en lleus, greus i molt greus. A més, es diferencien segons hagin estat comeses per persones físiques o jurídiques.

Com treballem a ON4?
A ON4 implantem ON4soft, un canal de denúncies extern que es pot adaptar a les necessitats específiques de cada organització. Aquesta eina permet gestionar, de manera segura i eficient, qualsevol comunicació relacionada amb possibles infraccions.
Quins són els avantatges d’ON4soft?
- Comunicació d’il·lícits de forma escrita i verbal.
- Personalització de l’eina (contractació de subdomini).
- Generació d’informes i estadístiques en temps real.
- Possibilitat de denunciar anònimament.
- Emmagatzematge segur de les dades a la Unió Europea.
- Unificació de tots els canals de denúncies.
- Compliment dels terminis legals de comunicació.
- Integració a la pàgina web del client
“El canal de denúncies és un software per a tramitar denúncies/comunicacions de possibles infraccions.
Les dades que circulen per ell queden encriptades de mode segur en la Base de Dades sense que ningú aliè a ella pugui accedir-hi, ja que ON4Soft compta amb mesures de seguretat avançades, com l’encriptació i securització de sistemes, per a protegir la informació rebuda, i compleix tots els requisits de seguretat segons la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció”.