BLOG

Llegeix els últims
articles sobre
protecció de dades

Tot el que has de saber per gestionar el teu llegat digital abans de morir
Portada_Llegat digital

La mort és un tema espinós del qual parlar, però alguna vegada t’has preguntat què passarà amb les teves xarxes socials quan moris?

Ningú vol deixar aquest món, però, per desgràcia, és l’única cosa que tenim assegurat. Les xarxes com Twitter, Facebook, Instagram, Google, LinkedIn s’han convertit part del nostre llegat digital. I què fer amb ell quan et moris és una cosa que has de tenir en compte si vols prendre el control de la teva privacitat.

Vols que continuïn recordant la teva data d’aniversari?

Llegeix més per a saber com gestionar-ho segons cada xarxa social.

Facebook

Què passarà amb el meu compte de Facebook si moro?

Facebook dona diverses opcions en cas de defunció i et permet decidir sobre què fer amb el teu perfil després de morir. Entre les opcions, tens la possibilitat de triar un contacte perquè s’encarregui del perfil en cas de defunció. Aquesta persona podrà triar si convertir el perfil en commemoratiu o eliminar-lo definitivament.

I si no ho designes?

Si el difunt no ha deixat cap contacte de llegat, Facebook converteix el perfil en commemoratiu, una vegada s’ha cerciorat que la persona ha mort.

Pots fer-ho seguint aquests passos.

Twitter

Si tens compte de Twitter, has de saber que la seva política és eliminar el compte i protegir les dades dels usuaris morts. Per a fer això, has de designar una persona autoritzada perquè, quan moris, avisi la plataforma de la teva defunció (haurà de presentar el certificat de defunció).

En aquest sentit, Twitter és més contundent que Facebook, ja que no permet que ningú accedeixi a un perfil després que el seu amo hagi mort (sempre que el propietari del perfil no hagi confiat a algú el nom d’usuari i la contrasenya).

Et deixem l’enllaç per si vols donar un cop d’ull.

Instagram

En Instagram, el procés és molt semblant a Facebook i Twitter. Pots convertir el perfil en commemoratiu o eliminar-lo, si demostres que ets un familiar directe de la persona morta. Per això, et demanaran el certificat de defunció.

Sol·licitud d’eliminació de persona morta en Instagram

LinkedIn

En el cas de LinkedIn, la cosa es complica. Si tens un currículum en LinkedIn i mors, un familiar pot sol·licitar l’eliminació del teu perfil, però, ja t’avancem que no serà tasca fàcil.

Si tens autorització per a actuar en nom d’una persona morta i disposes de la informació necessària, pots tancar el compte o sol·licitar que es converteixi en commemorativa.

Si no estàs autoritzat, només podràs avisar de la defunció d’un membre.

Una vegada el compte s’ha convertit en compte commemoratiu, el seu accés queda bloquejat.

L’equip de Microsoft sol·licita:

  • El nom de la persona morta
  • URL del perfil de Linkedin
  • La vostra relació
  • Correu electrònic de la persona morta
  • Data de la defunció
  • Còpia del certificat de defunció
  • Els documents que acrediten l’autorització per a actuar en nom de la persona.

En aquest últim punt, només accepta documents oficials emesos per un tribunal. No accepta ni documents d’identitat del difunt, testaments o cap mena d’autorització escrita ni per correu electrònic.

Commemorar o tancar el compte d’un membre mort

Google

En el cas de Google, el gegant americà té el seu propi administrador de comptes inactius. A través d’aquest, pretén que cada usuari creï el seu propi testament digital i gestioni el que vulgui que ocorri amb el seu compte.

Des de l’administrador, pots configurar el temps d’inactivitat (2, 3, 6 mesos, etc.) perquè Google consideri que el perfil està inactiu.

Hi ha múltiples opcions.

En establir el període, Google es posarà en contacte amb el titular via SMS i correu electrònic un mes abans que s’esgoti aquest temps. Si l’usuari respon al SMS o al correu de Google, pot confirmar que vol que el seu compte es mantingui activa. En cas que no hi hagi resposta, la plataforma entendrà que alguna cosa ha ocorregut.

A més, pots deixar establert que s’elimini el teu compte una vegada que es doni per inactiva.

Amb la irrupció de les xarxes socials, la privacitat en l’àmbit digital és un tema que transcendeix la vida i hem de tenir-lo en compte si volem deixar lligat la nostra empremta digital abans de partir.

Com actuaries tu?

Creus que les diferents plataformes donen suficients opcions?

Categories

Cerca

Últims post

Tags

Notícies d'interès

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal

Sense correu brossa, notificacions només d’actualitzacions.